Jak zaczynałam pisać tego bloga to nachodziły mnie wątpliwości czy go upublicznić od razu, bo obawiałam się, że z braku czasu albo ochoty nie będę go regularnie zapełniać i umrze żałośnie po paru tygodniach. Uspokajałam się jednak myślą, że w razie czego zamieszczę fajne zdjęcie Wiktora i wystarczy. Nigdy w życiu nie pomyślałabym, że i zdjęć może mi brakować, bo z wielu różnych powodów nie będziemy ich robić aż tyle. Zanim się Wiktor nie urodził nie wiedziałam, że można zrobić kilka pięknych zdjęć jak maleństwo śpi, ale jak się nie ma determinacji i fantazji Anne Geddes do przebierania dzieci za fasolki, muchomory i margerytki to potem każde kolejne śpiące zdjęcie jest takie samo. Nie pomyślałam, że jak Wiktor nie śpi, to je - czego udokumentować bez pewnej częściowo obnażonej części mojego ciała się nie da, albo płacze - czego dokumentować się zazwyczaj nie ma ochoty, albo się bawi – czego z zapamiętania w zabawie często się udokumentować zapomina. Poza tym Wiktor jeszcze nie siedzi i nie trzyma dobrze główki, więc zdjęcia jego wiotkiego ciała można mu robić tylko na leżąco, zmieniając ewentualnie śpioszki z groszków na pieski i wciskając mu w chwytną dłoń zamszowego słonika na zmianę z atłasową żabką. Ja mogę te zdjęcia oglądać w nieskończoność, ale już nawet Arek często nie widzi różnicy. No i jeszcze maleństwo powinno być śliczne i nieskazitelne, a na gładziutkiej buzi mojego synka pojawił się trądzik! Cała twarz w plamkach i łuszczących się krostkach. Burza hormonów u ośmiotygodniowego mini mężczyzny. Co teraz – mutacja, zarost, zwiększone zainteresowanie płcią przeciwną?

Robienie zdjęć dzieciom jest wyzwaniem, które oto podejmuję na nowo obiecując sobie solennie dokumentować jak najwięcej z szybko umykających chwil. Bo dziecko mamy wyjątkowo piękne i zdolne i mądre :)

1 komentarze:

Alenka pisze...

Choć mamą nie jestem to z zainteresowaniem śledzę kolejne wpisy. Tak pięknie, lekko, wzruszająco i prawdziwie piszesz o prostych rzeczach. Cudnie się czyta... Dzięki za te chwile relaksu!

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...